Sant Miquel de Castelló (o de Falgars) des d’Hostalets d’en Bas/Salt de la Coromina/Falgars/Església de Sant Pere

In ALES

Sant Miquel de Castelló o de Falgars

Caprici de dimecres (3/6/2020): Hem sortit d’Olot a 2/4 de 8 amb l’Araceli Martín, deixem el cotxe al carrer de Josep Olivet (per cert  familiar de la mare, la Narsy Macias Olivet), per entendre’ns és el carrer que queda a l’esquerre del principal en arribar als Hostalets d’en Bas; serà el punt d’arribada de la ruta circular.

Recorrem tot el carrer de Vic que travessa el poble amb el silenci de les cases encara adormides i comencem la nostra ruta just a l’esquerra del restaurant l’Hostalet. Anem caminant prenent alçada de mica en mica pel camí de “Sant Miquel”, hi ha molta humitat a l’ambient i la nostra suor ens queda enganxada al cos, no s’evapora. El camí és costarut i ombrívol i la vegetació és exhuberant . Als 45 minuts ja fem cim i arribem a Sant Miquel de Castelló (forma part de la Serra de Llancers), la panoràmica és espectacular tot i que el dia no és prou clar per obtenir unes fotos boniques. Albirem la Serralada Transversal, les siluetes de Sta Magdalena, del Puig dels LLops i del Puigsacalm, així com els pobles que configuren la Vall d’en Bas: Hostalets d’en Bas, Joanetes, el Mallol.

Tot seguit planegem fins arribar al veïnat de Falgars (a 954 m d’alçada), un raconet fascinant i tot

Salt de La Coromina

recollint flors silvestres, arribem al Salt de la Coromina, un dels sis salts que ens podem trobar a la cinglera de Falgars. Abans de travessar la riera la Faja, a mà esquerra hi ha unes escales de pedra que et condueixen al mirador del Salt, un indret preciós  però que s’ha d’anar molt amb compte, sobretot si vas amb mainada petita perquè no hi ha cap tipus de protecció i el tall és impressionant.

Després de fer-nos unes fotos de record, hem retornat al petit poble de Falgars amb “quatre” cases, la més gran és la Coromina. Podem destacar l’església de Sant Pere amb absis semicircular i llombardes típicament romàniques dels segles XI-XII. Hem anat baixant per darrera del petit cementiri i travessant una tanca de filat hem recuperat el camí de tornada en direcció a Hostalets (hi ha indicadors). Aquesta ruta és circular i no retornem per Sant Miquel de Falgars, el mateix camí de pujada, sinó que prenem una pista asfaltada (camí de Falgars) i l’haurem de travessar un parell de vegades per endinsar-nos al camí del bosc. És un tram irregular i amb certa dificultat perquè és relliscós pel pendent, les fulles, les roques i les arrels. Tot i així, no presenta cap dificulat extrema. Arribem a baix, travessem la riera i arribem pel darrera d’una bonica casa de pagès (el Tarrés), llavors a l’espectacular Mas la Clapera que ens condueix a l’arribada al poble d’Hostalets, just on havíem deixat el cotxe.

La compra del pa, la coca i les magdalenes a la fleca del poble han arrodonit aquesta fantàstica matinal. Gràcies Araceli per la teva agradable companyia!